Servisná prehliadka po zime – čo vám servis skontroluje?

Je servisná prehliadka po zime dôležitá? Aj keď sú už dnes automobily natoľko dokonalé a technicky vyspelé, že si nemusíme každú chvíľu robiť starosti s ich údržbou, po prechode zo zimnej premávky na jarnú si naše vozidlo určite zaslúži pozornosť.

Pravidelný servis predlžuje životnosť akéhokoľvek výrobku. Pri tak komplikovaných zariadeniach, ako sú moderné autá, to platí dvojnásobne. Je veľkou výhodou, ak ten, kto servis vykonáva, má patričnú úroveň vybavenia a odbornú špecializáciu. To je dôvod, prečo si každá značka udržiava sieť svojich autorizovaných servisov s najmodernejším vybavením.

Na čo sa zameriava servisná prehliadka po zime

Ak vieme, že sme s autom počas zimy veľa nejazdili a veríme si, môžeme auto podrobiť aj vlastnej „prehliadke“. Treba si uvedomiť, že po zime nestačí vymeniť zimné pneumatiky za letné a umyť vnútro a exteriér vozidla. Všetko má svoje pravidlá. Zimné pneumatiky sú pomerne drahé, ich dokonalé a odborné uskladnenie je preto namieste. Zvýšenú pozornosť by sme mali venovať aj umytiu vozidla. Práve vtedy totiž dokážeme opticky odhaliť všetky odreniny, škrabance a rany po kamienkoch… Verte odborníkom, keď tvrdia, že všadeprítomná posypová soľ sa dostane na miesta, kam by sme to ani nepredpokladali. Načo nechať karosériu načať hrdzou, keď nemusíme?

Odborné umytie a kvalifikovaná servisná prehliadka stojí za nejaké to euro navyše. Nie všetky úkony dokážeme urobiť v garáži alebo niekde pred domom. Predovšetkým spodok vozidla, podvozok a nápravy by mal prezrieť odborník. Odhalí  začínajúce problémy, ktoré môžu prerásť do tisícových škôd.

Takisto je potrebné skontrolovať klimatizáciu, vetranie i kúrenie. Počas jarných servisných kampaní je to aj cenovo lacnejšie v servisoch a máte istotu, že auto bude v poriadku. Toto všetko by ste mohli, podľa vašich znalostí a skúseností, urobiť aj sami. S každou zistenou chybou však určite zájdite za odborníkmi v autorizovanom servise.


Diesel je v zime zaťažovaný viac

Samostatnou kapitolou je prehliadka dieselových motorov, ktoré v zimných mesiacoch trpia viac. Kým v lete sa dieselový motor zahreje na správnu teplotu asi 70 stupňov Celzia už po prejdení desiatich kilometrov, v zime je to minimálne dvojnásobok. Nezahriaty motor veľmi trpí a keď sa jazdí na krátke vzdialenosti, trpia turbodúchadlá a vstrekovače.

Ak auto dlhšie stálo v garáži, servisní odborníci KIA radia, že po zime je dobré vymeniť palivo a nádrž naplniť kvalitnou naftou, ktorá nebola v nádrži cez zimu. Vplyvom meniacich sa teplôt môžu vznikať vyzrážané kvapôčky vody, ktoré motor doslova ničia.

Nemci majú radi vo veciach jasno

Nemeckí novinári z magazínu Auto Motor und Sport zistili na dlhoročnom prieskume, že až 62 percent vodičov, ktorí po zime nezverili svoje auto do rúk špecialistov v servisoch, mali neskôr problémy, ktoré nemuseli byť. Naopak, až 79 percent vodičov, ktorí pravidelne vyhľadajú servisné strediská po zime, potrebujú opravovne zriedkavo. Samozrejme, okrem predpísaných garančných prehliadok.