Poistná udalosť: zjednodušte si cestu od nehody k opravenému autu

Volať či nevolať políciu v prípade dopravnej nehody? Akú úlohu pri rozhodovaní hrá výška škody na vozidle, ktorú na prvý pohľad neviete odhadnúť? Kto má najlepší prehľad o cenách opráv? Nemal by to byť predajca, u ktorého ste auto kúpili? Neporadí alebo rovno nezoberie práve on auto do opravy? Poistná udalosť sa dá riešiť aj veľmi jednoducho a pohodlne.

Nie je dôvod na paniku

Škodová udalosť nemusí hneď znamenať totálnu demoláciu vozidla,“  hovorí Michal Komora, ktorý šéfuje poistným udalostiam v spoločnosti Slovakia Auto. „Predsa v mnohých prípadoch ostáva auto po nehode pojazdné. Človek však prežíva stres a obyčajne nevie, či volať policajtom, alebo poisťovni. A komu skôr? Slovakia Auto odporúča svojim klientom telefonicky kontaktovať priamo naše  servisné centrum. Číslo si nájdu na stránke kontaktov, prípadne priamo na kartičke vo svojom aute. Sme pripravení okamžite ich nasmerovať k správnemu postupu.“

Poistná udalosť – nechajte to odborníkom

Výška škody, pri ktorej treba volať políciu, sa pohybuje na úrovni 4 000 €.  Limit je niekedy komplikované odhadnúť, mnohé škody odhalí až servisná obhliadka. „Pri väčšom rozsahu škody odporúčam zavolať políciu,“ radí Komora. „Vodič si tak vytvorí najobjektívnejšie predpoklady pre posúdenie. Policajti udalosť zadokumentujú a poisťovňa si informácie pýta priamo od nich.“

Po príchode do servisu sa o ďalšom postupe rozhodne na základe rozsahu poškodenia, potrieb zákazníka a iných okolností.


Využite náš zákaznícky servis v prípade poistnej udalosti: Michal Komora – 02/68230827 – michal.komora@slovakiaauto.sk

Kedy využiť asistenčné služby?

Väčšina poisťovní ponúka v povinnom zmluvnom ale aj v havarijnom poistení asistenčné služby. Ak je auto po nehode nepojazdné, asistenčná služba ho väčšinou odtiahne do najbližšieho servisu. „My svojim klientom ponúkame odtiahnutie do nášho servisného centra v rámci celého Slovenska,“ dopĺňa Komora. „Po obhliadke vozidla sa doba opravy menšieho poškodenia pohybuje v rozpätí od dvoch do troch dní a pri väčšom poškodení (napr. vystrelené airbagy) to trvá dlhšie.“

poistná udalosť

Krycí list si od poisťovne vyžiada servis spoločnosti Slovakia Auto. „Ak klient nechce čakať, môže vyplatiť škodu u nás a  plnenie ide na jeho účet. Následne si môže auto vyzdvihnúť. Samozrejmosťou je, že vozidlo mu odovzdáme riadne vyčistené, sklá umyté, rovnako plasty, vlastne celý interiér aj exteriér. Považujeme to za jeden z benefitov.“

Pre úplnosť: asistenčné služby poskytujeme aj tým zákazníkom, ktorí si u nás zakúpili jazdené vozidlo Kia, či iné značky, ktoré ponúkame. Dĺžka opravy pri inej značke sa môže o niečo predĺžiť, s ohľadom na dostupnosť náhradných dielov.


Poškodené čelné sklo a bezpečnosť

Čelné sklo dokáže znehodnotiť aj drobný kamienok. Nezáleží pritom, či je poškodenie vo vašom zornom poli. „Čelné sklo v tomto prípade treba jednoznačne vymeniť. Sklo je bezpečnostný prvok!“ zdôrazňuje Komora. „Rozhodne však neodporúčam použiť rôzne opravárenské sady. Pri tejto oprave vieme poskytnúť náhradné vozidlo. Sadzby za jeho zapožičanie závisia od druhu poistky, ktorú má zákazník uzatvorenú. V prípade pripoistenia nároku na náhradné vozidlo zaplatí zákazník u nás za zapožičanie, a následne mu poisťovňa faktúru preplatí.“

Ako vybrať poisťovňu?

Majiteľ vozidla by pri výbere poisťovne nemal zabúdať na kvalitu ponúkaných služieb, vrátane jej komunikácie a riešenia vzniknutého problému. „Iste, ceny poistného nájdete na internete, ale veľa sa dozviete aj z komentárov a diskusií,“ uzatvára Michal Komora. „Pred samotným rozhodnutím sa určite popýtajte známych na ich skúsenosti s poistnými udalosťami. Minimálne vám to pomôže zorientovať sa.“